6 Ocak 2013 Pazar

FOXTROT / Zeynep Arkan



                                                                 kısa-kısa-uzun-kısa
                                                                     
Balkondan Sivas’a selam!
Arkamda Amasya, sevdiğim sen olmasan...
Ankara altı saat, Adana on birmiş, hişt!
Desem herkes bakar burada
Benim memleketim de tam o kadar
Tanıdığım tüm yüzlerle aramda
Sadece bir hişt! var.

Aramızda ne var, beni affet
Ancak tanışmışız, bitiremiyoruz anlata anlata
Anlattıkça borçlanıyorum sana, ne desem ne desem
Borcum yok benim bu düzene, düzenin de çarkına...
Sen sor bana, uçakları ben düşürmüyorum
Oturuyorum odamda, gemiler yürüyüp gidiyor
Dumanları tütüyor, benim kanım hep sıcak
Her seferinde ilk duyduğum yalan kadar
Bildiğin şiir kadar, içimizdeki eğri kemik
Yani şiirlerden de fazla
Yapraklar kadar çok, karıncalar kadar çabuk
İnanıyorum sana, Türkiye’nin ucunda bucağında

Karşıdan yel esiyor her nerede yürüsem
Bu kocaman yaylada rızık bulan bunca can
Yaşar gibi yapıyor, eski bir kanun gibi
Kadınlar kollarını sıvayınca toprak ve hamur
Birbirine karışır beş çocuklu yuvada
Bir sihirbaz yok burada, ne sanat ne zanaat
Duvarına “Gavat Bush” yazan köylü tarlada
Keyfe keder konuşup hiç canını sıkmaz
Bir turist görse silahını kollayıp
Topraktan taş çıkarır, bir de taştan suyunu
Bir işsizlik oyunu, oynamakla tükenmez
Ne sorgu ne de sual, katmer ekmek ve ayran
Dokuz karın doyurur bu yemekle her akşam

Can yoldaşım dedim ya
Bu sükûnet, bu huzur
Genzime takılıyor seninle konuşunca
Parçalanmış kamyonlar, canhıraş bir kavga yok
Çıldırmış sirenler yok, herkeste delice bir neşe
Her yerde ve her şeyde
Bilmemenin sevinci.


(birçok anlamıyla birlikte denizcilik sinyali olan foxtrot, "hareket edemiyorum, benimle irtibat kurun" anlamında mors alfabesiyle kısa-kısa-uzun-kısa şeklinde ifade edilir.)

2007

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder